Profesjonalna obsługa pacjenta + techniki sprzedaży

 To prosta, ale potężna zasada: zawsze dawaj ludziom więcej niż się spodziewają.

– Nelson Boswell

Szkolenie to jest wyjątkowe, ponieważ łączy w sobie moje ponad dwunastoletnie doświadczenie, zdobyte w aptece oraz wiedzę z zakresu psychologii sprzedaży i wywierania wpływu. Szczegółowy program szkolenia jest układany pod konkretne potrzeby apteki, po wcześniejszym omówieniu i przeanalizowaniu najczęściej pojawiających się problemów.

Osoby robiące zakupy w aptekach są coraz bardziej wymagające.

Aby sprostać ich oczekiwaniom i sprawić, aby wracały one do nas raz za razem, musimy poznać zasady nowoczesnej obsługi pacjentów. Konkretne działania wdrożeniowe, jakie proponuję, pozwalają podnieść jakość obsługi klientów apteki we wszystkich najważniejszych aspektach, od dbałości o pełne zaspokojenie potrzeb kupujących poprzez budowanie relacji z pacjentem aż do radzenia sobie z sytuacjami skomplikowanymi i nietypowymi.

Dla kogo?

Dla kierowników aptek, magistrów i techników farmaceutycznych.

 

Na szkoleniu dowiesz się:

  • Jak budować pozytywne relacje z pacjentami.
  • Na czym polega pierwsze wrażenie i jak wykorzystać je do budowania relacji.
  • Jak posługiwać się językiem korzyści.
  • Jakie ludzkie potrzeby i motywacje skłaniają do zakupu.
  • Jak określić potrzeby pacjenta stosując pytania, parafrazę i aktywne słuchanie.

 

Poznasz odpowiedzi na pytania:

  • Co decyduje o wyborze apteki ?
  • Jakie są nie wyrażane potrzeby pacjentów w aptece ?
  • Jakie są dobre nawyki obsługi powodujące wzrost zadowolenia pacjentów ?
  • Jak obsługa pacjenta wpływa na budowanie przewagi konkurencyjnej ?
  • Jakie są podstawowe błędy w komunikacji ?

 

Nauczysz się:

  • Mówić do pacjentów tak, aby być wysłuchanym i zrozumianym.
  • Unikać zwrotów i słów zakazanych w komunikacji aptecznej.
  • Zadawać pytania i kierować rozmową.
  • Rekomendować leki.
  • Dopasować swoją postawę i słowa do konkretnego pacjenta.

 

Forma – 30% teoria + 70% interaktywny warsztat (scenki, filmy, case study, dyskusje moderowane przez trenera).

Warsztatowa forma zajęć jest zaplanowana tak, by umożliwić uczestnikom zdobycie konkretnych, praktycznych umiejętności. Podczas szkolenia pojawią się scenki, życiowe przykłady, icebreaker’y i energizer’y – wszystko po to by zaangażowanie uczestników utrzymać na stałym, wysokim poziomie. Wszystkie narzędzia mają umożliwić uczestnikom wypracowanie nowych umiejętności, które można od razu zastosować podczas pracy w aptece.

Plan szkolenia

MODUŁ 1.

Korzyści dla firmy i pracownika wynikające z jakości obsługi pacjenta:

  • Podstawowe potrzeby i wymagania pacjenta – dlaczego wybiera naszą aptekę.
  • Trudności związane z oczekiwaniami pacjentów a realiami pracy.
  • Pierwsze wrażenie – jak budować pozytywny wizerunek apteki i wywierać dobre wrażenie (zachowanie, wygląd, postawa).
  • Budowanie dobrych relacji z pacjentem.
  • Zasady empatycznej obsługi pacjenta (panowanie nad emocjami i prowadzenie rozmowy).

MODUŁ 2.

Efektywna komunikacja:

  • Aktywne słuchanie.
  • Empatia – jak lepiej rozumieć innych i zachować asertywność podczas rozmowy.
  • Parafraza, zadawanie pytań, jasna komunikacja.
  • Standardy rozmowy z pacjentem, standardy rozmowy telefonicznej.

MODUŁ 3.

Style komunikacji:

  • Określenie własnego stylu komunikacji.
  • Mowa werbalna i niewerbalna.
  • Asertywność i obrona przed agresywnym zachowaniem.
  • Ćwiczenie komunikatów ułatwiających porozumiewanie się z pacjentem.

Pozostałe oferty

Budowanie efektywnego zespołu

Budować zespół można na bardzo wiele sposobów. Czasem są to formy całkiem niekonwencjonalne. Aby zbudować dobre relacje pomiędzy współpracownikami, powinni oni poznać swoje mocne strony, szanować siebie nawzajem i efektywnie dzielić między sobą obowiązki.

 

ZOBACZ WIĘCEJ

Trening dla liderów

Lider powinien pamiętać, że każdego dnia staje na scenie przed swoją widownią. Jego zespół obserwuje go. Wszystko co robi i mówi oraz sposób, w jaki to mówi jest przesłaniem dla pracowników. To przesłanie wpływa na jakość pracy. Dobry lider zarządza współpracownikami poprzez kierowanie ich emocjami, motywacją, celami i efektywnością.

 

ZOBACZ WIĘCEJ

Ostatnio na blogu